|
Dues de les guies de vins de més prestigi, The Wine Advocate i La Guia Peñín, situen els vins de les Denominacions d’Origen de Tarragona, Conca de Barberà, Montsant, Priorat, Tarragona, Terra Alta, i part de la DO Penedès (els que s’elaboren al Baix Penedès), al pòdium dels millors vins d’Espanya.
Moltes són les guies que ens poden informar del rànquing dels millors vins que anualment es publiquen. Les que editen Robert Parker als EUA i José Peñín a Espanya, copen el lideratge en popularitat. Tots dos són els principals gurus del “món del vi” i en especial són valorats quan tasten, pel seu marcat criteri a l’hora de puntuar.
Les dues guies són les deganes de les que es publiquen. The Wine Advocate des del1979 i La Guia Peñín, que aquest any celebra el seu 20 aniversari.
La Guia Peñín 2010, puntuen per sobre dels 90 punts, a 194 vins de les DO de Tarragona. La DOQ. Priorat amb 97 vins encapçala el rànquing i L’Ermita 2006 d’Alvaro Palacios és el vi més valorat amb 96 punts. El segueix la DO Montsant, amb 57 vins, i el més puntuat, Etnic 2006 del Celler El Masroig. amb 94 punts. La DO Terra Alta, posa 22 vins, i Edetària Blanc 2005, amb 94 punts és el més puntuat. El segueix la DO Tarragona amb 10 vins, i el Pajarete Solera 1851 Vi de licor de De Muller,juntament amb Terrer d'Aubert 2006 de Vinyes del Terrer, ambdos 92 punts, són els millors puntuats.
Pel que fa a la DO Penedès (comarca Baix Penedès) es puntuen 7 vins, i el Mas Vilella 2006 de Jane Ventura es el que aconsegueix la millor puntuació amb 92 punts. La DO Conca de Barberà situa al Gran Muralles 2005 de Torres amb 94 punts el millor puntuat de 6 vins que com les altres superen els 90 punts.
La Guia, ha qualificat també l’anyada 2008 de la DO Montsant com ‘Excel•lent’, de ‘Molt Bona’ les de DO Conca de Barberà, Penedès, Priorat i Tarragona, i de ‘Bona’ la de la DO Terra Alta. Aquesta darrera edició l’equip de José Peñín a tastar mes 8.000 vins de gairebé 2.000 cellers.
La guia de The Wine Advocate 2010, puntuada per Jay Miller, el responsable de tastar els vins a Espanya, situa aquest any a 16 vins de les DO de Tarragona, entre els 100 millors vins d’Espanya. Amb més de 95 punts, “vins extraordinaris” segons l’anomenat rating sistem de Robert Parker, es situen 4 vins en aquesta classificació, sent l’Espectacle 2007 de la DO Montsant i Clos Erasmus 2007 DOQ Priorat, amb 98 punts els més ben puntuats, superat només pel Pingus 2007 de DO Ribera del Duero amb 99 punts, que per segon any consecutiu aconsegueix el primer lloc. L’Ermita 2007, i Clos Mogador 2007, ambdós de la DO Priorat, aconsegueixen 96 punts.
Pel que fa referència als vins entre 90 i 95 punts, classificats com “excel•lents” segons la guia, apareixen 12 Priorats. El Doix Costers de Vinyes Velles 2007, Nit de Nin 2007, tots dos amb 95 punts i Somni 2007, Ferrer Bobet Selecció Especial 2006, Mas Sinen Coster 2007, Vall Llach 2007, les Eres Vinyes Velles 2006, Triumvirat 2008, Laurel 2007, Clos Figueres 2007, tots ells amb 94 punts.
Molts més són els vins que podria comentar, tant pel que fa referència a les guies de Robert Parker com de José Peñín. A tots els que figuren en alguna d’elles per a mi ja és important, ja que el sol fet d’aparèixer-hi és tot un èxit tenint en compte que hi ha moltes bodegues que elaboren i producció de vins. A més, com diuen els dos gurús, en aquestes guies només i figuren els millors. Per tots ells, un brindis.
ASJ Prescriptor TarracoVinoleum.cat
|