|
Durant els dos dies que va durar la fira, la Plaça Llibertat de Reus es va quedar petita. Més de 45.000 visitants, 37.620 tastos servits i 21.400 degustacions de menjar, segons manifesta l’organització, la Cambra de Comerç de Reus, són les dades més significants per dir que la segona edició de “Reus Viu el Vi” és ja una Fira, acceptada i consolidada però, sobretot, amb un gran nivell de qualitat.
Vaig tenir l’oportunitat de poder-hi assistir el dissabte i diumenge i, la veritat sigui dita, em va faltar temps per correspondre a la gran quantitat d’amics, enòlegs i enòlogues que atenien els diferents stands. Un total de 76 cellers corresponents tots ells a les Denominacions d’Origen que pertanyen a la demarcació de la Cambra de Comerç de Reus. Un total de 26 pertanyien al Montsant, 23 al Priorat, 11 a la Terra Alta, 7 a Tarragona, 6 a la Conca de Barbera i 3 a Catalunya. Hi podíem trobar també 2 stands de Vermuts, 13 de Gastronomia i 7 entre Institucions i Serveis.
Després d’adquirir la corresponent copa de tast Riedel, així com el “passaport de ruta”, a l’estand d’Euroseleccio (on vaig saludar a l’amic Paton, director propietari de TotSelecta, distribuidor entres altres de la copa Riedel) vaig iniciar a poc a poc els tastos corresponents. Durant el transcurs de la setmana ampliaré els mateixos.
Vull destacar la iniciativa en forma de “passaport” i sota el nom “descobreixe-la” per poder seguir els tastos de “Reus Viu el Vi”. Com a pròleg deia “Fes com Henry Swinburne –descobreix els nostres vins-” fent referència al viatge que va fer l’escriptor i viatger anglès el 24 de novembre de 1775 a Reus i on destacava ja la dimensió comercial de Reus i, en especial, tota la dinàmica econòmica vinculada al món del vi.
Un breu recull sobre totes les Denominacions d’Origen presents a la fira, en forma d’introducció, així com unes fitxes dels diferents Cellers i expositors varis, permetia fer un seguiment dels tastos. També hi podíem trobar una àmplia explicació de tots els vins i un espai on hi podíem anotar les nostres observacions i conlusions.
“La Rosa de Reus, La Rosa del Vins”, al dors del “passaport”, et convidava a omplir els cinc petals de la rosa amb cinc etiquetes de les cinc D.O.. Cada una de les cinc etiquetes t’eren entregades un cop feies el tast d’un vi de les 5 DO. Emplenada la rosa dels vins podies gaudir d’un obsequi, un receptari de “Reus Viu el Vi”, recollint-lo a l’estand d’informació.
Un altre dels trets destacables d’aquesta segona edició de “Reus Viu el Vi” ha estat el cicle musical que ha servit per tancar cadascuna de les jornades. Beth, Quico El Cèlio i l’Orfeó Reusenc, amb el seu espectacle “Ball de Festa Major”, han omplert fins al capdamunt el recinte habilitat al Parc de Sant Jordi. El diumenge va ser el torn del grup local INSONORA que es va encarregar de posar el fi de festa amb el seu espectacle de carrer a la mateixa Plaça Llibertat.
ASJ Prescriptor TarracoVinOleum.cat
|